Stop leds makerphone

bonsoir,
j’aimerais trouver une solution pour ne plus avoirs les leds qui s’allume a l’arrière de mon makerphone,en utilisant l’application setting,display et diminuer la barre de leds au maximum,dés que j’eteint mon makerphone, au rallumage les leds ce rallume comme si que les parametres des leds ce remet a zero au demarage du makerphone.
solution?codage a faire??
MERCI

Vous avez raison. Je ne l’avais pas remarqué auparavant. Apparemment, ce paramètre n’est pas enregistré sur la carte SD ou est réinitialisé à la mise sous tension, contrairement aux autres paramètres d’affichage. Cela me semble être un “bug”.

You are correct. I had not noticed that before. Apparently, that setting is not being saved to the SD card, or is being reset upon power up, unlike other display settings. That seems to be a “bug” to me.

Merci de votre reponse,est il possible de coder ce parametre pour le sauvegarder sur la carte sd ?

Vous devrez demander à quelqu’un de CircuitMess.

You will need to ask someone from CircuitMess.

@frankprindle woah, you speek French as well :slight_smile:

@robertCM can you please check on this and see if it makes sense to change this in the future

1 Like

Hey guys,

Yes, of course, it is possible. The LED strength setting is operating a little bit differently than most of the other ones, but that is a very good proposition.

Since it seems really logical to add this, we will make sure to change this in the next update! :slight_smile:

If you want to do the coding yourself - the two files you’re looking for are MAKERphone.cpp and settingsApp.cpp.

pixelBrightness value needs to be saved in some variable to .json file on the SD card.

Search for saveSettings function in MAKERphone.cpp to see how is it done. Also, function loadSettings also needs to be modified in order to load that value when the SD card is in.

Keep us notified of your progress!

Robert

1 Like

Merci a tous pour les réponses,de savoir que c’est possible c’est déjà une gande nouvelle pour moi et pour mon makerphone,je pense attendre la prochaine mise a jour avec la modification dessus,et je pense aussi regarder de mon coter pour peut etre reussir a coder cela,si j’y arrive avant la mise a jour je vous tiens informer,encore merci a vous.

1 Like

No, google translate speaks French.